Ogólnopolski Próbny Egzamin Ósmoklasisty z Operonem - wyniki ogólnopolskie
Prezentowane na stronie wyniki ogólnopolskie, opracowane są na podstawie wyników wszystkich uczniów wprowadzonych do panelu.
Panel do wprowadzania wyników będzie dostępny do końca roku szkolnego dla wszystkich szkół biorących udział w Próbnym Ogólnopolskim Egzaminie Ósmoklasisty z Operonem.
Natomiast w rankingu ogólnopolskim będą uwzględnione wyłącznie szkoły, które wprowadziły wyniki uczniów do panelu do 29 marca.
Przykładowa interpretacja: W województwie egzamin z został napisany średnio na 44 %
Skumulowany odsetek uczniów w zależności od uzyskanego odsetka punktów
Przykładowa interpretacja: Jeżeli uczeń napisał egzamin z na % to % uczniów uzyskało wynik gorszy lub taki sam a % uczniów uzyskało wynik lepszy.
Wyniki uczniów w skali 9 - stopniowej:
Skala staninowa (od ang. standard nine), zwana także standardową dziewiątką służy do porównywania wyników wszystkich uczniów piszących egzamin w danym roku. Pozwala ona na porównanie wyniku pojedynczego ucznia w szkole z wynikami wszystkich uczniów w całej Polsce, oraz określenie jaki procent uczniów uzyskał wynik gorszy, lepszy lub porównywalny z jego wynikiem. Wyniki uczniów są normalizowane corocznie- choć przedziały procentowe dla staninów są stałe to przedziały punktowe w poszczególnych latach różnią się, tak jak różnią się wyniki uczniów w danym roczniku.
Poziom wykonania zadania i moc różnicująca:
Poziom wykonania zadania, tzw łatwość zadania jest to stosunek sumy punktów uzyskanych przez uczniów za to zadanie do sumy punktów możliwych do uzyskania za to zadanie.
Interpretacja wskaźnika:
Wartość wskaźnika łatwości
Interpretacja
0,00 - 0,19
bardzo trudny
0,20 - 0,49
trudny
0,50 - 0,69
umiarkowanie trudny
0,70 - 0,89
łatwy
0,90 - 1,00
bardzo łatwy
Moc różnicująca- zdolność zadania do odróżniania uczniów o wyższych i niższych osiągnięciach egzaminacyjnych z danego przedmiotu. Przyjmuje wartości od -1 do 1. Im wyższa wartość wskaźnika tym zadanie jest konstrukcyjnie lepsze. Zadanie o wysokiej mocy różnicującej rozwiązują uczniowie lepsi, natomiast słabsi nie.
Interpretacja wskaźnika
Liczba zadań w teście
Minimalna moc różnicująca zadań
Zadowalająca moc różnicująca zadań
100
0,10
0,22
25
0,20
0,42
10
0,32
0,60
5
0,45
0,75
Przykładowa interpretacja: W powyższym teście zadanie okazało się dla uczniów. Zadanie to różnicuje uczniów lepszych i słabszych.