Ogólnopolski Sprawdzian Kompetencji Trzecioklasisty - wyniki ogólnopolskie
Prezentowane na stronie wyniki ogólnopolskie, opracowane są na podstawie wyników wszystkich uczniów wprowadzonych do panelu.
Średnie wyniki uczniów
Egzamin z biologii podstawowej uczniowie napisali średnio na %.
Poniższe wykresy dotyczą przedmiotu oraz obszaru wymagań wybranego z listy:
Przedmiot Obszar wymagań
Rozkład wyników uczniów
Mediana i dominanta wyników
Średnie wyniki w poszczególnych województwach
Przykładowa interpretacja: W województwie egzamin z został napisany średnio na 44 %
Skumulowany odsetek uczniów w zależności od uzyskanego odsetka punktów
Przykładowa interpretacja: Jeżeli uczeń napisał egzamin z na % to % uczniów uzyskało wynik gorszy lub taki sam a % uczniów uzyskało wynik lepszy.
Poniższe wykresy dotyczą całego testu z wybranego przedmiotu
Wyniki uczniów w skali 9 - stopniowej:
Skala staninowa (od ang. standard nine), zwana także standardową dziewiątką służy do porównywania wyników wszystkich uczniów piszących egzamin w danym roku. Pozwala ona na porównanie wyniku pojedynczego ucznia w szkole z wynikami wszystkich uczniów w całej Polsce, oraz określenie jaki procent uczniów uzyskał wynik gorszy, lepszy lub porównywalny z jego wynikiem. Wyniki uczniów są normalizowane corocznie- choć przedziały procentowe dla staninów są stałe to przedziały punktowe w poszczególnych latach różnią się, tak jak różnią się wyniki uczniów w danym roczniku.
Poziom wykonania zadania i moc różnicująca:
Poziom wykonania zadania, tzw łatwość zadania jest to stosunek sumy punktów uzyskanych przez uczniów za to zadanie do sumy punktów możliwych do uzyskania za to zadanie.
Interpretacja wskaźnika:
Wartość wskaźnika łatwości | Interpretacja |
---|---|
0,00 - 0,19 | bardzo trudny |
0,20 - 0,49 | trudny |
0,50 - 0,69 | umiarkowanie trudny | 0,70 - 0,89 | łatwy |
0,90 - 1,00 | bardzo łatwy |
Moc różnicująca- zdolność zadania do odróżniania uczniów o wyższych i niższych osiągnięciach egzaminacyjnych z danego przedmiotu. Przyjmuje wartości od -1 do 1. Im wyższa wartość wskaźnika tym zadanie jest konstrukcyjnie lepsze. Zadanie o wysokiej mocy różnicującej rozwiązują uczniowie lepsi, natomiast słabsi nie.
Interpretacja wskaźnika
Liczba zadań w teście | Minimalna moc różnicująca zadań | Zadowalająca moc różnicująca zadań |
---|---|---|
100 | 0,10 | 0,22 |
25 | 0,20 | 0,42 |
10 | 0,32 | 0,60 |
5 | 0,45 | 0,75 |
Przykładowa interpretacja: W powyższym teście zadanie okazało się dla uczniów. Zadanie to różnicuje uczniów lepszych i słabszych.
Dziękujemy Państwu za udział w tegorocznej edycji Ogólnopolskiego Sprawdzianu Kompetencji Trzecioklasisty (OSKT)!
Liczymy na to, że tegoroczny sprawdzian pomógł Państwu podsumować pierwszy etap edukacji uczniów oraz dostarczył cennej informacji zwrotnej.